12 april, 2011

Alvöron... permanent

Snubblade över ett par bilder på Kimberleigh Smitheower-Roseblade som för några år sedan skaffade spetsiga öron genom Body Mod. Den första tanken var hur kan man få för sig att göra detta? Men sen började geeken i mig tycka att resultatet (på Kimberleigh) ju faktiskt var riktigt snyggt. Och vad är egentligen den stora skillnaden från att pierca sig, skaffa en tatuering, eller fixa till något med plastikkirurgi? Allt handlar om en (relativt) permanent förändring av ditt utseende. Själv har jag med två hål i öronen aldrig varit i närheten av att gå längre än kanske skaffa en tatuering och kommer nog aldrig heller gå längre än tatueringar. Speciellt med tanke på att proceduren görs utan smärtstillande.

 Men jag måste erkänna att jag mycket hellre skulle skaffa alvöron än silikonbröst.

Bild lånad från momlogic.com
Fler bilder (även under läkning) hittar du här.

EDIT: Av någon anledning har jag missat den här artikeln, från 2006, om svenska Michaela som också gjort dessa alvöron. Det syns inte särskilt bra på aftonbladets bild, men Michaela själv postade tydligare bilder i sin blogg om du är nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar